עד לפני כמה שנים היה נהוג לחשוב שבכול 10,000 ק”מ יש להחליף את השמנים. עם זאת, כיום כאשר רכבי סקודה מציעים רמה מאוד גבוהה של שמנים ופילטרים, ניתן לחכות הרבה יותר זמן. בכול אופן יש להיעזר בהוראות הרכב ולהיצמד אליהן.
יש אנשים שלא רק אוהבים מדי סופ”ש להבריק את הסקודה, אלא גם חובבים להתעסק עם המכניקה, ועל כן מבקשים להחליף לבד מגוון חלקים, ופה יש לשים לב מה ואיך עושים. לא בטוחים? לא נוגעים! לצורך הדוגמה נציין שאם מבקשים לנקות את מסנן האוויר אין להיעזר בלחץ אוויר שעשוי להוביל לקרעים (דרכם עשוי לנוע לכלוך לעבר המנוע). כמו כן, אם מחליפים פלאגים, שימו לב שצבע הפלאג אינו מפויח. הפלג מפויח? ישנה סבירות גבוהה לבעיה בקרבורטור או במערכת הזרקת הדלק.
אם עומדים לרכוש צמיג חדש, יש להשקיע בחברת צמיגים טובה. מבקשים לחסוך כסף? אין לטעות שצמיג איכותי ושחוק עדיף על פני צמיג חדש ששייך לחברה בינונית. כמו כן, יש למלא לחץ אוויר בצמיגים בהתאם להוראות היצרן כפי שהן מופיעות בספר הרכב, כאשר רצוי לבדוק את הלחץ בצמיגים לפני כל נסיעה ארוכה ואם ניתן אז גם אחת לשבועיים.
אוהבים לשטוף את הרכב ולשמר את המראה המרשים של רכבי סקודה? ובכן את תתפתו לשטוף את הרכב עם סבון כלים, אלא השקיעו כמה שקלים ורכשו נוזל שטיפת רכבים. מדוע? לאורך זמן שימוש בסבון לא מותאם עשוי לעכל את צבע הרכב – לפגום במראה המבריק
גם רכבי סקודה האיכותיים אינם באמת יכולים לשרוד במצב ויזואלי מרשים את החום של הקיץ הישראלי, ועל כן מי שמתכוון להחזיק סקודה קודיאק (או כל דגם אחר) לפחות במשך כשנתיים ובעת המכירה לקבל מחיר מרבי, מומלץ שמדי חצי שנה/שנה יצפה את הרכב בשכבה של ווקס איכותי (אם ניתן טרם מתחילים חודשי הקיץ). שנסכם? אל תפעלו לפני שתבדקו עם ספרון הרכב, תשמרו על איכות התוצאה שחברת סקודה מציעה ואל תחסכו תוך כדי לקיחת סיכון. תחזוקה נעימה!