פעם ב זה קורה. נכנסים לרכב, מסובבים את המפתח ומגלים שהרכב לא מניע. זה קורה לכולם וכולם בהתחלה מרגישים פאניקה קלה. עם זאת, לרוב מדובר בבעיה פשוטה שניתן לתפעל לבד. כל שצריך לעשות זה לבצע מספר בדיקות פשוטות. הדבר הראשון שמומלץ לבצע זה להתניע את הרכב באמצעות כבלים של רכב אחר. אם בכך הבעיה נפתרה, נראה שהמצבר התרוקן. עוד בדיקה שניתן לבצע זה להיעזר במד מתח בזמן הניסיון להניע. בהנחה והמד אינו זז, נראה שהבעיה טמונה בחיווט (בעיית חיווט בין הסטרטר למצבר). מנגד, אם המד מראה שיש פחות מ10 וולט, שוב מדובר במצבר שהתרוקן. אם זו הבעיה, סה”כ מדובר בחדשות טובות – המצבר יכול לעבוד, אם כי לא לאורך זמן, יש לברר אודות החלפה
לוחצים על הקוד והוא לא מגיב? ובכן רגע לפני שמתחילים לגלגל בדמיון איך כל היום עומד לצאת משליטה בדקו כמה דברים.
- האם כאשר אם לוחצים הקודן משמיע רעש? במידה וכן אז הקודם עובד תקין ואולי הקוד שהזנתם לא נכון, במידה והקודם לא משמיע שום צליל וגם התאורת מקשים לא עובדת ( בחלק מהמכוניות) יש לבדוק האם בכלל יש חשמל ברכב, מוזמנים לשאול את עצמכם האם כשפתחתם את הדלת תאורת הפנים נדלקה? עם לא נסו להדליק אותה ידנית, היא נדלקה? במדיה וכן יש חשמל ברכב, במידה ולא, ככל הנראה אין חשמל ברכב וכלל הנראה מדובר במצבר.
נוסעים ולפתע מבחינים בנורית אזהרה בצבע אדום? אל תתעלמו אלא תעצרו בצד. אינכם בטוחים מה הנורית מבקשת לומר? היעזרו בחיפוש מהיר באינטרנט או בספר רכב אם יש ברשותכם אחד כזה, עם זאת, אם הצבע צהוב ולא אדום, ניתן להמשיך בנסיעה, אך כמובן שיש צורך לברר ולהגיב בהתאם. ייתכן שמדובר בהמלצה להפעיל מערכת מסוימת וייתכן שמדובר בבעיה שדורשת טיפול, אם כי לא מידי (למשל לחץ נמוך בצמיגים). פה נציין שגם אם חושבים למכור את הרכב ולהיעזר בשיטת טרייד אין (ולקבל מחיר מחירון), עדיין אין להתעלם, אלא רצוי להימנע מהחמרה במצב ולהעניק את הטיפול הרצוי.
פנצ’ר בגלגל – אחת מהבעיות היותר נפוצות. פה הרעיון הוא להיות מוכנים מראש. מה זה אומר? שצריך להיות ברכב ג’ק , צמיג ייעודי, אפוד זוהר ומפתח ברגים מתאים. הרעיון הוא לאחוז את הבורג באופן צולב, להרים את הרכב באמצעות ג’ק ולהמשיך עם שחרור הברגים. מנקודה זו יש להחליף את הצמיג התקול בחדש. עומדים מול הכלים אובדי עצות? פתחו סרטון הדרכה ביוטיוב, או הרימו יד ותחכו לקבל עזרה.
נורה דולקת המתריעה על חוסר שמן יכולה לנבוע ממספר סיבות
- חוסר ביצוע טיפול, או טיפול לא בזמן , כמובן ברגע שמבצעים טיפול בזמן חלק מהטיפול זה החלפת שמן ומילוי אגן השמן בשמן חדש.
- תקלה ונזילת שמן מאחד הרכיבים.
אז מה עושים במצב של נורה דולקת, ראשית עוצרים בצד במקום שטוח ונותנים לרכב להתקרר, לאחר שהרכב התקרר פותחים את מכסה המנוע ובודקים עם מדיד השמן כמה שמן יש ברכב, במידה והמדיד מראה שאין שמן או ממש קצת יש צורך להוסיף שמן ייעודי ולמלא את אגן השמן, כמובן לאחר שאתם ממלאים יש לנסוע למוסך הקרוב להמשך בירור.
לבסוף נסיים עם טיפ. אם כשעומדים להיכנס לרכב, או אם תוך כדי נסיעה מתגלה בעיה, טוב לדעת שניתן להיעזר בשירותי “ידידים – סיוע בדרכים”. מדובר בחבר’ה טובים שללא תמורה מגיעים להעניק עזרה ראשונית מקצועית במגון רכב של תקלות ברכב גם כאשר המפתחות ננעלו ברכב. סעו בבטחה!