אחד מהחידושים האחרונים שחברת סקודה השכילה לעשות היא להשתמש במנועי ה- TSIלכל הדגמים החדשים, כך ששורת רכבים חדישים מציעים מנועים עוצמתיים וקטנים (קלי משקל) שמציעים צריכת דלק מעולה. כיצד? ובכן במנועים אלו מתבצעת הזרקה נקייה וישירה, ובו זמנית נדחס אוויר קר שמיטיב את יעילות הצריכה. כמו כן, בשנים האחרונות המודעות לאיכות הסביבה גוברת, ועל כן מדובר בסיבה נוספת לבחור ברכבי סקודה, וזאת כי מנועים אלו פחות פולטים מזהמים, ובאופן כלל צריכת הדלק שלהם חסכונית.
אולי אינכם יודעים, אך סקודה יושבת תחת המטרייה של תאגיד VAG שבין היתר חובק את חברות אאודי, פולקסווגן וסיאט. חיבור זה עשה לרכבי חברת סקודה רק טוב, ואם ניתן לרגע את הבמה לחברת פולקסווגן, נמצא שהיא ידועה באיכות בלתי מתפשרת, ועל כן האיחוד אפשר לסקודה “לאמץ” חלק מפיתוחי החברה, כך שכיום הדגמים החדשים מציעים מגוון חלקים מתקדמים – פרי פיתוחה של חברת פולקסווגן.
מאז החבירה לתאגיד VAG ניתן למצוא שסקודה עלתה על הגל, ואם רק מתבוננים בחידושים האחרונים, נראה שחברת סקודה אינה מתכננת להאט, אלא היא מנצלת את המיזוג שהושג בכדי להוסיף חידושים מפתיעים, לעורר עניין בקהל הישראלי ובכדי להמשיך לחזק את שמה. אי לכך סקודה מביאה מגוון חידושים נהדרים ומוערכים. לצורך הדוגמה נציין שסקודה סופרב מציעה הנעה כפולה, כך שמדובר במפלצת שמאיצה מ- 0 ל-100 קמ”ש תוך 6 שניות, וזאת לצד 280 כ”ס ומנוע עוצמתי של 2.0 ל’. דוגמה נוספת? סקודה אוקטוביה RS IV תשווק כאן בארץ לצד הנעה היברידית פלאג אין. מכאן שאולי לקח זמן, אך מאז שבשנת 1999 נחתה בארץ הסופר מיני סקודה פאביה וזכתה להצלחה מסחררת ולאחר שסקודה סופרב השאירה בשנת 2001 את שאר המשפחתיות מאחור, סקודה החלה ליהנות מהצלחה כחול לבן והיא אינה מפסיקה להעלות הילוך ולשרת כהלכה את הקהל הישראלי – יש למה לצפות!